2000-luvun ydintaidot, oppimisen tulevaisuus ja opetuksen suunnittelu
18syys15
Pidin keskiviikkona Itä-Suomen yliopistolle koulutuksen, joka koostui kolmesta teemasta:
- 2000-luvun ydintaidot ja oppimisen tulevaisuus
- Opetuksen suunnittelu: pedagogiset ja teknologiset ratkaisut
- Yhteisöllisen oppimisen skriptaus ja ohjaaminen
Koulutus liittyi ”Pedagogiset ja teknologiset ratkaisut oppimisprosessien suunnittelussa ja toteutuksessa” (5 op) -opintojaksoon. Käytännön järjestelynä oli videoneuvotteluyhteys (Oulu-Kuopio-Joensuu) ja työskentelyalustana sekä yhteisenä tilana Purot.net-wiki. Ei aivan mutkatonta, mutta hyvin se meni. 🙂
Alla koulutuspäivän esitykset.
Tässä vielä keskimmäistä esitystä varten tekemäni TPACK-mallin (joka havainnollistaa, mitä asioita opettajan tulee tietää ja ottaa huomioon opetuksen suunnittelussa) kaavion suomennettu versio, saa käyttää vapaasti:
Filed under: älykkäät agentit, design-tutkimus, digitaaliset avustajat, ennakointi, esitykset ja luennot, etäopetus, flipped classroom, hiljaiset signaalit, hype, Innolukio, innovaatiot, jakaminen, käytettävyys, keksinnöt, koulutus, koulutusteknologia, mobiili oppiminen, mooc - massiiviset avoimet verkkokurssit, ohjaaminen, ongelmalähtöinen oppiminen, opetus, oppiminen, oppimisympäristö, purot-wiki, sosiaalinen media, sosiaaliset verkostot, suunnittelu, tähtimalli, tiedonrakentaminen, toimintakulttuuri, tulevaisuuden taidot, tutkiva oppiminen, verkko-opiskelu, verkostoituminen, yhteisöllinen oppiminen, yhteisölliset skriptit, yhteiskunta, yliopisto, ymmärtävä oppiminen | Leave a Comment
No Responses Yet to “2000-luvun ydintaidot, oppimisen tulevaisuus ja opetuksen suunnittelu”