Sosiaalisen median katsaus 04/2019

Tässä on uusin koostamani tilasto- ja trendikatsaus sosiaalisen median käytöstä Suomessa:

Avaa esitys SlideSharessa

Edellisestä somekatsauksesta ehti vierähtää yli vuosi. Aiemmat somekatsaukset löydät täältä. Nyt oli vuorossa jo kymmenes katsaus.

Tein tämänkertaisen katsauksen alunperin eilistä Webakatemian järjestämää webinaaria varten, jossa näkökulmana oli somen markkinointikäyttö. Yllä julkaistu versio on kuitenkin vielä siitä laajennettu: nyt mukana on reilut kymmenen uutta slideä sekä uudet osiot yksityisyydestä verkossa ja somen merkityksellisyydestä.

2 vastausta artikkeliin “Sosiaalisen median katsaus 04/2019

  1. Mielenkiintoinen kirjoitus. Osasinkin jo arvata, että suomalaiset käyttävät aktiivisesti eri sosiaalisia medioita, mutta silti luvut yllättivät korkeudellaan. Sosiaalinen meida on tullut jäädäkseen ja itseäni välillä huolettaa yksityisyys asiat. Pitää olla tarkkana millaista tietoa ja missä yhteyksissä sitä jakaa.Aina ei myöskään välttämättä muista, että esim Facebookin tiedossa on jo paljon tietoa käyttäjästä. Pienen lapsen äitinä haluan suojella myös lapseni yksityisyyttä ja koen sen todella tärkeäksi. Lapsella on sitten myöhemmin oikeus itse päättää mitä kertoo itsestään sosiaalisessa mediassa.

Jätä kommentti