Twitterin hyödyt yrittäjille -crowdsourcingin tulokset

Tein perjantaina-lauantaina pienen verkostokyselyn Twitterissä:

Tehdäänpä pieni KYSELY: Yrittäjä, mitä hyötyä olet saanut Twitteristä? Laita vastaukseen #yrittaja Kiitos, jos laitat RT:tä!

Saamani vastaukset löytyvät Storifysta. Storify on kätevä työkalu, jolla saa koostettua viesti-/sisältöketjuja some-palveluista. Ikävä kyllä Storifyn upotus WordPress.com:iin ei vielä onnistunut (toisin kuin esim. Purot.net-wikiin).

Twitterin eniten mainitut hyödyt yrittäjille:

  • Asiakkaita, 9
  • Verkosto, verkostoituminen yms., 7
  • Apua tai neuvontaa, 6
  • Kontakteja, 5
  • Näkyvyyttä, 4
  • Ystäviä, 3
  • Oppia, 3
  • Lukijoita, 3
  • Ideoita, 3
  • Tietoa, 3
  • Mainetta tai markkinointia, 3
  • Myyntiä, kauppoja tms., 3
  • Yhteistyökumpaneita, 2
  • Uutisia, 2
  • Iloa, 2
  • Vertaistukea, 2
  • Kollegoita, 2
  • Useita muita hyötyjä, 1
Tämä on pikainen tarkistamaton laskenta, mutta tulos on selvä:
Twitterin suurin hyöty on, että se tarjoaa yrittäjille asiakkaita, verkoston, apua, kontakteja ja näkyvyyttä.

Statistiikkaa:

  • Vastauksia tuli 15 käyttäjältä/yrittäjältä
  • Retweettejä (RT) alkuperäiselle kysymykselle ja tekemälleni kahdelle toistolle tuli peräti 19 kpl. Eli viesti tavoitti varovasti arvioiden vähintään tuhansia käyttäjiä.

Retweettejä tuli siis tässä tapauksessa enemmän kuin varsinaisia vastauksia. Tämä johtunee siitä, että kysely oli rajattu vain yrittäjille. Joka tapauksessa verkostokysely toimii edelleen Twitterissä hyvin ja jopa näin pienellä vastaajamäärällä tuloksissa erottui selvästi muita tärkeimmiksi koetut hyödyt.

Kannattaa katsoa myös aiemmin tekemäni kyselyn tulokset.

Yksi vastaus artikkeliiin “Twitterin hyödyt yrittäjille -crowdsourcingin tulokset

  1. Milenkiintosta nähdä lyökö twitter itsensä läpi niin, että yrittäjät voisivat markkinoida uutuustuotteitaan twiittaamalla avainasiakkailleen…

Jätä kommentti