Miten brändäät itsesi sosiaalisessa mediassa? (esitys)

Pidin tänään OuluSES:ille lyhyen koulutuksen henkilöbrändäyksestä sosiaalisessa mediassa. Tässä esitys:

Avaa esitys SlideSharessa

Ei voi liikaa painottaa, että jokaisen on löydettävä itselleen sopivat tavat, some-palvelut ja verkostot. Sosiaalisen median käyttö ei myöskään voi olla pelkkää brändäystä ja itsensä mainostamista. Tässäkin toimii sääntö, että jos jotain haluaa saada, on jotain annettava itsestäänkin – ja sen pitäisi olla jotain yhteisölle/verkostolle arvokasta. Somessa kun ei voi käskeä muita seuraamaan itseään, vaan luottamus/status ja verkostot pitää ansaita vuorovaikutuksen kautta. Mutta ei enempää tällä kertaa – minun pitää selvästi palata tähän syvällisemmin myöhemmin. 🙂

2 vastausta artikkeliin “Miten brändäät itsesi sosiaalisessa mediassa? (esitys)

  1. Erittäin mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä diaesitys. Jotain tuontapaista olen hahmotellut itsekin, mutta yhteisön näkökulmasta. Laitan jakoon, kun saan valmiiksi.

  2. Kiitos kommentista. Tuota olen yrittänyt kouluttaa viimeiset pari vuotta. 🙂 Yrityksen, organisaation tai muun yhteisön kyseessä ollessa puhutaan yleensä sekä ”brändätyistä profiileista” että jäsenten henkilökohtaisista profiileista. Iso trendi on, että organisaatiot näkyvät yhtä enemmän ihmisten kasvoilla ulospäin. Riippuu sitten organisaatiosta/yhteisöstä, syntyykö sen jäsenten esiintymisestä yhtenäinen vai hajaantunut kokonaiskuva (”brändi”). Toisaalta: mistä se kertoisi, jos esim. yrityksen jokainen työntekijä olisi kopioi toinen toisestaan? Tuskin sekään olisi kestävä tavoite – asioissa on aina monta puolta.

Jätä kommentti