Pidin tänään OuluSES:ille lyhyen koulutuksen henkilöbrändäyksestä sosiaalisessa mediassa. Tässä esitys:
Ei voi liikaa painottaa, että jokaisen on löydettävä itselleen sopivat tavat, some-palvelut ja verkostot. Sosiaalisen median käyttö ei myöskään voi olla pelkkää brändäystä ja itsensä mainostamista. Tässäkin toimii sääntö, että jos jotain haluaa saada, on jotain annettava itsestäänkin – ja sen pitäisi olla jotain yhteisölle/verkostolle arvokasta. Somessa kun ei voi käskeä muita seuraamaan itseään, vaan luottamus/status ja verkostot pitää ansaita vuorovaikutuksen kautta. Mutta ei enempää tällä kertaa – minun pitää selvästi palata tähän syvällisemmin myöhemmin. 🙂
Erittäin mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä diaesitys. Jotain tuontapaista olen hahmotellut itsekin, mutta yhteisön näkökulmasta. Laitan jakoon, kun saan valmiiksi.
Kiitos kommentista. Tuota olen yrittänyt kouluttaa viimeiset pari vuotta. 🙂 Yrityksen, organisaation tai muun yhteisön kyseessä ollessa puhutaan yleensä sekä ”brändätyistä profiileista” että jäsenten henkilökohtaisista profiileista. Iso trendi on, että organisaatiot näkyvät yhtä enemmän ihmisten kasvoilla ulospäin. Riippuu sitten organisaatiosta/yhteisöstä, syntyykö sen jäsenten esiintymisestä yhtenäinen vai hajaantunut kokonaiskuva (”brändi”). Toisaalta: mistä se kertoisi, jos esim. yrityksen jokainen työntekijä olisi kopioi toinen toisestaan? Tuskin sekään olisi kestävä tavoite – asioissa on aina monta puolta.