Some-markkinoinnin perusteet kuntoon (esitys)

25Huh18

Pidin eilen Kokkolassa koulutuksen sosiaalisen median käytöstä markkinoinnissa. Koulutuksen järjesti Kokkolanseudun kehitys Oy (KOSEK) ja tilaisuus veti hyvin alueen yritysten edustajia paikalle. Tehtäväni oli antaa osallistujille tuoreinta tietoa somepalveluista sekä uusia ideoita some-markkinointiin.

Avaa esitys SlideSharessa

Tein tilaisuuden alussa pienen ”viittaus-gallupin” osallistujien ja heidän organisaatioidensa somen käytöstä. Tulokset olivat ehkäpä hivenen yllättävänkin hyviä:

  • Noin 2/5 katsoi olevansa some-markkinoinnissa ”pitkällä”
  • Noin 2/5 katsoi olevansa some-markkinoinnissa ”keskivertoa”
  • Noin 1/5 (ehkä vähemmänkin) katsoi olevansa some-markkinoinnissa ”alussa”

Äänestystilanteessa paikalla ehkä 40-50 henkilöä. Kiinnostava otos ja tulos. Yleisesti ottaen somen käytössä markkinoinnissa ei olla pk-yrityksissä ihan näin hyvällä tolalla (tilastoja tästäkin on yllä olevassa esityksessä), joten koulutukseen osallistuneiden organisaatiot olivat selvästi keskivertoa pidemmällä ja kiinnostuneempia markkinoinnin kehittämisestä.

Mainokset


No Responses Yet to “Some-markkinoinnin perusteet kuntoon (esitys)”

  1. Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

w

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: