Maineriskit ja kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa

05Sep16

Pidin perjantaina koulutuksen sosiaalisen median maineriskeistä ja kriisiviestinnästä. Jälkimmäisen voi tiivistää kuuteen ohjeeseen:

kriisiviestinta-somessa

  1. Reagoi heti, olet jo myöhässä. Tarvittaessa osta aikaa ja hanki apua.
  2. Selvitä, mistä on kyse. Älä luota välikäsiin!
  3. Seuraa, miten tilanne etenee somessa.
  4. Pidä huolta, että kerrot tosiasioita. Älä selittele, älä syytä muita, mutta oikaise virheväitteet.
  5. Korjaa syyt, kiitä avusta, pyydä anteeksi.
  6. Ota opiksi.

Esimerkiksi vähemmän hyvästä kriisiviestinnästä käy Särkänniemen delfiinien siirto, jossa viestintä laiminlyötiin kokonaan ensimmäiset puolivuorokautta, tai Finnairin vuoden 2014 tapaus Ukrainan ylilentojen epäselvyyksistä.

Tässä koko esitys:

Avaa esitys SlideSharessa



No Responses Yet to “Maineriskit ja kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa”

  1. Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: