TVT:n ja somen merkitys lukion opetuksessa uuden OPS:in pohjalta (esitys)

15Jan16

Pidin eilen puheenvuoron Otavan Opiston organisoimassa OPS-hautomot lukio -hankkeen tilaisuudessa Helsingissä. Aiheenani oli, mitä lukion uusi opetussuunnitelma pitää sisällään ja käytännössä tarkoittaa tieto- ja viestintätekniikan ja sosiaalisen median osalta.

Sain ao. esitykseeni koottua ainakin omasta mielestäni ihan napakasti, mitä TVT:n ja somen merkitys tulisi lukion opetuksessa olla. Lähdin liikkeelle toisaalta (väitettyjen) diginatiivien haasteista koululle ja toisaalta lukion yleissivistävästä tehtävästä. Slidessä nro 10 on koottuna keskeiset käsitteet ja osa-alueet, sen jälkeen seuraa nostoja varsinaisesta LOPS-tekstistä sekä loppua kohden aihekokonaisuuden konkretisointia. Yhtenä esimerkkinä opetuksessa käsiteltävistä ja ratkaistavista TVT-teemoista käytin Periscopea (slide 14) ja se herättikin monitahoisuudessaan hyvää keskustelua. Kiitos osallistujille!🙂

Avaa esitys SlideSharesta

P.S. Puheenvuorostani ilmestynee myös videotallenne YouTubeen Oppimisen tulevaisuus -kanavalle.



No Responses Yet to “TVT:n ja somen merkitys lukion opetuksessa uuden OPS:in pohjalta (esitys)”

  1. Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: