Somestara-kilpailu ja Mopaali

01Hel10

Sosiaalisessa mediassa syntyy erilaisia ilmiöitä kuin sieniä sateella.

Viime viikon ilmiö oli #somestara-kilpailu, joka sai alkunsa Twitterin keskustelusta. Se puolestaan sai alkunsa ”Miten Facebookia voi hyödyntää markkinoinnissa ja viestinnässä?” -seminaarin rapoilusta. Mietittiin, kuka tai mikä on somestara, ja sen paremmaksi selvittämiseksi Mikko Manninen (eli @MOPAALI) laittoi kilpailun käyntiin. Nyt some on puhunut ja tulokset ovat selvillä. Alla linkit ”palkittuihin” ja kuvakaappaus tuloksista tältä päivältä.

  1. Energia Productions 23%
  2. YLE 20%
  3. SOMETU 16%
  4. Poliisi 14%

Näiden toiminta sosiaalisessa mediassa kelpaa siis esimerkiksi muillekin! 🙂

P.S. Aloitin kirjoittajana Mopaali-hankkeen blogissa. Kirjoitan vuoden ajan noin kerran kuukaudessa sosiaalisen median hyödyntämisestä yrityksissä ja muissa organisaatioissa. Ensimmäisen jutun aiheena on: Miksi sosiaaliseen mediaan?

Mainokset


2 Responses to “Somestara-kilpailu ja Mopaali”

  1. Ihan mielenkiintoista katsoa miten Twitteriä yms. aletaan suomessakin hyödyntämään. Itsellä ei hirveästi ole vielä tullut vastaan nämä, muuten kuin social bookmarking nappuloina.

    Itsellä tuli joskus kaverin – joka sillon vielä oli pitsa/kebab -alalla töissä – pohdiskeltua hieman miten Facebookin ja Twitterin tyyppisiä palveluita voisi pitserian tms. toiminnassa hyödyntää. Ajatuksia oli esimerkiksi tilauksien vastaanotto twitterin kautta, joka sinänsä voisi olla ihan hyödyllinen palvelu.

  2. kaverin _kanssa_ siis…


Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


%d bloggers like this: