Blogista portfolio

26Hel07

Tästä eteenpäin tämä blogini toimii koulutusteknologian aineopintojen portfoliona. Tavoitteeni on käsitellä koulutusteknologiaan liittyviä asioita, sitä pääomaa, jota sivuaineessa saamme, ja jossain määrin reflektoida omaa toimintaani ja ajatuksiani. Minä en tule jatkuvasti arvioimaan omaa oppimistani, sillä kun olen sen keskiössä, on mahdotonta tarkastella sitä kovin hyvin. Olen huomannut, että itselleni sopivampi tapa on pohtia oppimistani jälkeenpäin, kun aikaa on jo hetken verran vierähtänyt.

Teen portfoliota ensisijaisesti itseäni varten. Tietenkään en pysty unohtamaan, että tätä lukee muutkin, ja se vaikuttaa siihen, minkälainen portfoliosta muodostuu. Minulla ei ole minkäänlaista näyttämisen tarvetta portfolion kokoamisessa, joten tavoitteeni ei ole esitellä mahdollisimman monipuolisesti ja edustavasti osaamistani. Suomalaiskansalliseen jurouteenkin kuuluu, ettei itseä tuoda liiaksi esille, tai ainakaan itseään ei saa kehua.

Koska olen yrittäjä, minun ei ole tarpeen tehdä portfoliosta työnhaun edistäjää. Sen sijaan minun on otettava huomioon, että portfolioblogiini voi hyvinkin eksyä myös yritykseni asiakkaita. Eli tiettyä itsekritiikkiä on pakko pitää mukana, ja sensuuriakin, sillä kertoisin mielelläni portfoliossa myös työasioistani, mutta liiketoiminnan luottamuksellisuuden takia en sitä voi paljonkaan tehdä. Tämä on sääli, sillä oppimiseni nivoutuu kuitenkin sekä opiskeluun että työhön.

Mikäli jostain syystä haluat lukea lisää portfolion taustasta ja suunnitelmistani, niin tässä portfolioni käsikirjoitus.



No Responses Yet to “Blogista portfolio”

  1. Jätä kommentti

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s


